ד''ר דניאל לוין - אורטופד מומחה למפרק הירך

: ימים א-ה 9:00 - 19:00
   : 04-832-3357

שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך

שיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך מצריך מהמטופל שיתוף פעולה מלא והענות לדרישותיו של הצוות המטפל ובעיקר מוטיבציה על מנת לחזור לתפקוד מלא לאחר הניתוח. 
ניתוח החלפת מפרק הירך הוא ניתוח נפוץ, הניתוח מבוצע על ידי רופאים מומחים בתחום והוא כולל לרוב תהליך החלמה ושיקום של מספר ימים עד שבועות.

איך אפשר להאיץ את הליך השיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך?

שיקום לאחר החלפת מפרק ירך

שיקום לאחר החלפת מפרק ירך אורך לרוב מספר ימים עד שבועות. לאחר הניתוח עצמו וההתאוששות ממנו בבית החולים, משוחרר המטופל לביתו ולעתים לבית חולים שיקומי, שם ממשיך תהליך השיקום. כמו כל החלמה לאחר ניתוח, גם כאן נדרשים שיתוף פעולה ומוטיבציה. סיכויי הצלחתו של הניתוח הם גבוהים מאד כ–97 אחוזים מהמנותחים שעברו את ההליך מספרים על היעלמות הכאבים ועל שיפור טווח התנועתיות שלהם. כל זאת, בתוך מספר שבועות מאז הניתוח. לאחר תהליך השיקום ולאחר החלמה מלאה מניתוח החלפת מפרק הירך, יכול לשוב המטופל לפעילות גופנית, העוזרת לו לחזק את השרירים התומכים במפרק הירך.

גם בשלב זה, על המטופל להתנהל בצורה נכונה לפי הנחיות המנתח. מותרת לו פעילות יומיומית רגילה, הכוללת הליכה מרובה, פעולות ספורטיביות שונות, פעילויות שונות בחדר כושר, שחייה ורכיבה על אופניים. לא רצוי לעסוק בפעילויות אגרסיביות מדי היוצרות לחץ ועומס רב על המפרק. אם כי, לכל מטופל מותאמת תכנית אימונים העוזרת לשפר את הניידות שלו ואת ביצועיו של המפרק החדש.

באילו נסיבות עוברים ניתוח החלפת מפרק ירך?

ניתוח החלפת מפרק ירך איננו ניתוח פשוט, אם כי נפוץ מאד. הניתוח בא לספק מענה במקרים של שחיקה או הרס של הסחוס המפרקי. הסחוס נפגע או נהרס במספר מצבים: במקרים של חבלה ישירה במפרק עצמו, במקרים של דלקת פרקים (מחלה ראומטית) וגם במקרים של דלקת פרקים ניוונית, הנחשבת לשכיחה מכולם. דלקת פרקים ניוונית, שמופיעה בגילאים המבוגרים הגורמת לכאבים עזים במקום, לפגיעה ביכולת התנועתיות של המפרק ולהגבלה בניידות. כל אלו משפיעים באופן ישיר על איכות החיים ועשויים לפגוע משמעותית בהתנהלות היומיומית. ניתוח החלפת מפרק הירך מוצע במקרים בהם מוצו כל ההליכים הרפואיים האחרים, בהם תרופות נגד הכאבים במפרק הירך לא עזרו וגם טיפולים פיזיותרפיים שונים. במקרים כאלה, אם מעוניינים לשפר את איכות החיים מומלץ לשקול הליך של ניתוח.

מטופל לאחר שיקום אחרי ניתוח מפרק הירך: